REKLAMAČNÍ ŘÁD firmy VALID s.r.o. pro prodej zboží v e-shopu
Obchodní společnosti VALID s.r.o.
se sídlem Bezděčín 122, 293 01 Mladá Boleslav
IČ: 251 38 987
DIČ: CZ25138987
zapsané v obchodním rejstříku vedeném městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 52899
vydává tento reklamační řád v souladu s příslušnými ustanoveními platných právních předpisů, zejména v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a v souladu se zákonem č.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Tyto právní normy upravují podmínky pro
uplatnění práva kupujícího z vad zboží, které bylo zakoupeno v e-shopu prodávajícího.
1. Výklad základních pojmů
- Prodávající: Firma VALID s.r.o.
- Kupující: Každá fyzická či právnická osoba, která od prodávajícího zakoupila v e-shopu prodávajícího
nabízené zboží
- E-shop: Internetový obchod prodávajícího provozovaný na adrese www.valid-mb.cz
- Zboží: Veškerý sortiment výrobků prodávaných na e-shopu Prodávajícího.
2. Obecná ustanovení
- Tento reklamační řád upravuje vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo
na základě kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím v rámci internetového obchodu (e-
shopu).
- Ochrana osobních údajů Kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000
Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a ve znění Nařízení Evropského
parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o
volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních
údajů). Kupující souhlasí v rámci reklamací se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty,
telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
- Reklamační podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či fyzickou osobou podnikající podle živnostenského zákona, dále
osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého
samostatného výkonu povolání (advokáti znalci, notáři apod.). V tomto případě se nejedná u těchto
osob o spotřebitele a neplatí proto ustanovení týkající se spotřebitelských smluv, zejména otázky
vrácení zboží apod., sloužící výlučně k ochraně fyzických osob nepodnikatelů.
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání
v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
3. Rozsah odpovědnosti prodávajícího
- Ve vztahu ke Zboží zakoupenému u prodávajícího odpovídá prodávající Kupujícímu za to, že Zboží je při
převzetí Kupujícím bez vad a ve shodě s kupní smlouvou. Kupující je oprávněn podat reklamaci, tj. uplatnit právo z vady, která se vyskytne v době 24 měsíců od převzetí Zboží. U použitého Zboží může
být tato lhůta zkrácena na 12 měsíců, pokud takovéto zkrácení prodávající vyznačí v informačním
dokumentu o rozsahu zákonné odpovědnosti za vady (záruční list) nebo na prodejním dokladu. (Práva
z vad plnění ze zákona).
- Prodávající poskytuje Kupujícímu u vybraných výrobků též záruku za jakost dle § 2113 občanského
zákoníku a to v délce, která je vyznačena v záručním listu. (Smluvní záruka za jakost).
- Je-li Kupujícím podnikatel (čl. II. odst. 3 reklamačního řádu) a při uzavření smlouvy je z okolností
zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské činnosti, je oprávněn podat reklamaci, tj. uplatnit právo
z vady, která se vyskytne v době 12 měsíců od převzetí Zboží.
4. Nároky kupujícího
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně
závaznými předpisy, a to zejména ustanoveními § 1914 až § 1925, § 2099 až § 2117 a § 2161 až §2174
občanského zákoníku.
- V případě, že má Zboží při převzetí vady, má Kupující právo na jejich bezplatné odstranění. Odstranění
vady spočívá především v opravě Zboží, či výměně vadné součásti Zboží.
- Pokud nelze vadu bez zbytečného odkladu opravit, může Kupující požadovat i dodání nové věci (Zboží),
není-li to nepřiměřené vzhledem k povaze vady.
- Není-li možná oprava, výměna součásti věci (Zboží) ani dodání nové věci (Zboží), má Kupující právo od smlouvy odstoupit. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku (ex tunc).
- Pokud Kupující od smlouvy neodstoupí, může požadovat přiměřenou slevu.
- Právo na dodání nové věci (Zboží), výměnu součásti či odstoupení od smlouvy vzniká také při větším
počtu vad (více než 4x závady na stejném výrobku) , či po opětovném výskytu vady po opravě (3x
výskyt stejné vady s časovou návazností v průběhu 6 měsíců).
- Prodávající neodpovídá za vady zboží způsobené neodborným nebo neoprávněným zásahem,
používáním v rozporu s návodem k obsluze, vniknutím cizích látek do Zboží, nesprávnou údržbou, v případě poškození vlivem neodvratné události (živelní pohroma), mechanickým poškozením, nebo
pokud byla vada způsobena používáním nestandardního příslušenství.
5. Právo na uplatnění reklamace, způsob a místo uplatnění
- Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující v sídle prodávajícího a to buď osobně, nebo prostřednictvím
přepravní společnosti (např. Česká pošta, PPL apod.).
6. Lhůta pro vyřizování reklamací
- Prodávající vyřizuje reklamace bez zbytečného odkladu a nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění
reklamace, pokud se s Kupujícím výslovně nedohodne na jiné lhůtě. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující (dle § 607
občanského zákoníku). Nebude-li vada odstraněna včas, má kupující právo požadovat přiměřenou
slevu z kupní ceny anebo od smlouvy odstoupit.
- O výsledek vyřízení reklamace se musí zákazník sám zajímat, v případě, že tak neučiní, musí snášet
důsledky, které pro něj z jeho nečinnosti vyplynou.
7. Závěrečná ustanovení
- Veškerá prezentace Výrobků umístěná ve webovém rozhraní prodávajícího (www.valid-mb.cz) je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Tento reklamační řád nabývá platnosti dnem 1.5.2019 a platí na území České republiky. Prodávající si
vyhrazuje právo na změny tohoto reklamačního řádu bez předchozího upozornění.
VALID s.r.o.
V Mladé Boleslavi 1.5.2019
Zeptejte se nás